понедельник, 17 декабря 2012 г.

Історія романсу "Очи черныe"


Чи знаєте ви, що текст відомого романсу «Очи черные» написав Євген Гребінка (18121848) — український письменник, що народився в Полтавській губернії, дворянин, освічена людина.
  Перебуваючи  в селі Рудка у сусіда-поміщика штабс-капітана у відставці Растенберга, Гребінка познайомився з його донькою, Марією Василівною, яка полонила серце письменника. Він наважується освідчитись і просить руки і серця у батька юної красуні. Але йому було відмовлено з умовою дочекатися наступного літа. Гребінка виконав прохання рідних Марії.Коханій дівчині присвятив вірш «Очи черные», який з часом був покладений на музику.
Очи черные, очи страстные!
Очи жгучие и прекрасные!
Как люблю я вас! Как боюсь я вас!
Знать, увидел вас я в недобрый час!
Ох, недаром вы глубины темней!
Вижу траур в вас по душе моей.
Вижу пламя в вас я победное:
Сожжено на нем сердце бедное.
Но не грустен я, не печален я,
Утешительна мне судьба моя:
Все, что лучшего в жизни Бог дал нам,
В жертву отдал я огневым глазам!
    
 
   Часто вказується «музика невідомого автора», що є неправильним. Романс виконується на музику вальсу Флоріана Германа «Hommage Valse» (Opus 21)) в обробці С. Герделя 1884 р. Флоріан Герман був російським німцем (Florian Hermann). Таким чином, один із найвідоміших «циганських» російських романсів насправді написаний етнічним українцем на мелодію уродженця Німеччини. Вірш «Черные очи» було опубліковано в «Літературній газеті» 17 січня1843 року. Романс сподобався  самому Миколі І.  Завдяки царському сприянню романс виконувався на всіх гусарських вечірках, став символом словянської душі і залишається таким до цього часу...



Комментариев нет:

Отправить комментарий